TERMENI ŞI CONDIŢII

Reglementări care specifică, printre altele: reguli de încheiere a contractelor prin Magazin, cuprinzând cele mai importante informații despre Vânzător, Magazin și drepturile Consumatorului

CUPRINS
§ 1 Definiții
§ 2 Contact cu vânzătorul
§ 3 Cerințe tehnice
§ 4 Cumpărături în magazin
§ 5 Plăți
§ 6 Onorare comenzi
§ 7 Dreptul de retragere
§ 8 Excepții de la dreptul de retragere
§ 9 Reclamații
§ 10 Date personale
§ 11 Rezervări
Anexa nr. 1: Exemplu de formular de retragere

§ 1 DEFINIȚII

Zile lucrătoare – zile de luni până vineri, excluzând sărbătorile legale în Polonia.
Cod civil – Legea poloneză din 23 aprilie 1964, Codul civil.
Consumator – un Cumpărător care este persoană fizică, care cumpără în Magazin sau face demersuri pentru a efectua o achiziție fără legătură directă cu activitatea sa comercială sau profesională.
Cont – un serviciu digital reglementat de reglementări separate în sensul Legii privind drepturile consumatorilor, datorită căruia Cumpărătorul poate utiliza gratuit funcții suplimentare din Magazin.
Cumpărător – orice entitate care cumpără în Magazin sau care face demersuri pentru a face o achiziție.
Cumpărător privilegiat – Consumator sau antreprenor privilegiat.
Antreprenor Privilegiat – Cumpărător care este persoană fizică, care încheie sau intenționează să încheie un acord cu Vânzătorul în baza Reglementărilor, legat direct de activitatea sa de afaceri, dar nu de natură profesională pentru acesta.
Regulamente – aceste reglementări.
Magazin – magazin online TORTLI administrat de Vânzător la https://tortli.ro.
Vânzător – PSM GROUP SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ cu sediul social la  UL. KOMUNALNA 3, 37-403 PYSZNICA, POLAND , înscrisă în Registrul Tribunalului Național - registrul antreprenorilor de către TRIBUNALUL LUBLIN, sub numărul KRS 0000913869, NIP (Număr de identificare fiscală) 7123422334, REGON (Registrul Național al Întreprinderilor, Nr. Registrul Național al Comerțului Nr. 00.
Legea privind drepturile consumatorilor – Legea poloneză din 30 mai 2014 privind drepturile consumatorilor.

§ 2 CONTACT CU VANZATORUL

  1. Adresa postala: UL. KOMUNALNA 3, 37-403 PYSZNICA , POLAND
  2. Adresă de e-mail: shop@tortli.ro

§ 3 CERINȚE TEHNICE

  1. Pentru buna funcționare a Magazinului aveți nevoie de:
    • un dispozitiv cu acces la internet
    • un browser web care acceptă JavaScript și cookie-uri.
  2. Pentru a plasa o comandă în Magazin, pe lângă cerințele specificate la paragraful 1, este necesar un cont de e-mail activ.

§ 4 CUMPĂRĂRI ÎN MAGAZIN

  1. Prețurile produselor vizibile în Magazin sunt prețurile totale pentru produs.
  2. Vânzătorul arată că prețul total al comenzii constă din prețul indicat în Magazin pentru produs și, dacă este cazul, din costurile de livrare a mărfurilor.
  3. Produsul pe care îl selectați pentru achiziție trebuie adăugat în coșul de cumpărături din Magazin.
  4. Apoi, Cumpărătorul selectează modalitatea de livrare a mărfurilor și modalitatea de plată a comenzii dintre opțiunile disponibile în Magazin și, de asemenea, furnizează datele necesare pentru finalizarea comenzii plasate.
  5. Comanda este plasată atunci când conținutul acesteia este confirmat și Regulamentul este acceptat de către Cumpărător.
  6. Plasarea unei comenzi echivaleaza cu incheierea unui contract intre Cumparator si Vanzator.
  7. Cumpărătorul se poate înregistra în Magazin, adică să-și creeze un Cont acolo sau să facă achiziții fără înregistrare, furnizând datele sale cu fiecare comandă posibilă.

§ 5 PLATI

  1. Următoarele metode de plată sunt disponibile în Magazin:
    1. transfer regulat în contul bancar al Vânzătorului;
    2. cu cardul de plata:
      • Visa
      • Visa Electron
      • MasterCard
      • MasterCard Electronic
      • Maestru
    3. prin platforma de plată:
      • eCard
      • PayPal
      • PayU
      • Transferuri24
      • TPay.com
      • Dunga
      • Blik
    4. ramburs la livrare, adică prin card atunci când bunurile sunt livrate Cumpărătorului;
  2. Dacă Cumpărătorul alege să plătească în avans, comanda trebuie plătită în termen de 1 Zi Lucrătoare de la plasarea comenzii.
  3. La efectuarea cumpărăturilor în Magazin, Cumpărătorul acceptă utilizarea de către Vânzător a facturilor electronice. Cumpărătorul are dreptul de a-și retrage acceptarea.

§ 6 ÎNDEPLINIREA COMANDEI

  1. Timpul de onorare a comenzii este de până la 3 zile lucrătoare. (dacă timpul de livrare este mai lung, vă rugăm să contactați magazinul prin e-mail: shop@tortli.ro)
  2. Dacă Cumpărătorul a ales să plătească comanda în avans, Vânzătorul va începe procesarea comenzii după ce aceasta a fost plătită.
  3. In situatia in care Cumparatorul a achizitionat produse cu termene de livrare diferite in cadrul unei singure comenzi, comanda va fi onorata in timpul corespunzator produsului cu cel mai mare termen de livrare.
  4. Bunurile sunt livrate numai pe teritoriul Republicii Polone.
  5. Următoarele metode de livrare sunt disponibile în Magazin:
    1. prin intermediul unei firme de curierat la adresa indicată de Cumpărător;
    2. la mașina de coletat;
    3. la punctul de colectare;
    4. la dulapurile pentru colete InPost;
    5. electronic, la adresa de e-mail furnizată de Cumpărător la plasarea comenzii – în cazul Conținutului Digital.

§ 7 DREPTUL DE RETRAGERE DIN CONTRACTUL

  1. Cumpărătorul privilegiat are dreptul de a se retrage din contractul încheiat cu Vânzătorul prin intermediul Magazinului, sub rezerva § 8 din Regulament, în termen de 14 zile fără a indica niciun motiv.
  2. Termenul de retragere din contract expiră după 14 zile de la data:
    1. la care cumpărătorul privilegiat a intrat în posesia mărfurilor sau la care un terț, altul decât transportatorul și indicat de cumpărătorul privilegiat, a intrat în posesia mărfurilor;
    2. la care cumpărătorul privilegiat a intrat în posesia ultimei mărfuri, lot sau parte sau asupra căreia un terț, altul decât transportatorul și indicat de cumpărătorul privilegiat, a intrat în posesia ultimei mărfuri, lot sau parte în cazul unui contract care impune transferul dreptului de proprietate asupra mai multor bunuri care sunt livrate separat, în loturi sau în părți.
  3. Pentru ca Cumpărătorul privilegiat să își exercite dreptul de retragere din contract, acesta trebuie să informeze Vânzătorul, folosind datele prevăzute la § 2 din Regulament, cu privire la decizia sa de a se retrage din contract prin intermediul unei declarații fără echivoc (de exemplu, o scrisoare trimisă prin poștă sau e-mail).
  4. Un cumpărător privilegiat poate folosi modelul de formular de retragere furnizat la sfârșitul Regulamentului, dar acest lucru nu este obligatoriu.
  5. Pentru a respecta termenul de retragere din contract, este suficient ca Cumparatorul privilegiat sa trimita informatii privind exercitarea dreptului sau de retragere din contract inainte de expirarea termenului de retragere.

    CONSECINTELE RETRAGERII DIN CONTRACTUL
  6. În cazul retragerii din contractul încheiat, Vânzătorul va returna Cumpărătorului privilegiat toate plățile primite de la acesta, inclusiv costurile de livrare a mărfurilor (cu excepția costurilor suplimentare rezultate din modalitatea de livrare aleasă de Cumpărătorul privilegiat, alta decât cea mai ieftină metodă standard de livrare oferită de Vânzător), imediat și, în orice caz, nu mai târziu de ziua în care a fost informat vânzătorul privilegiat cu privire la exercitarea dreptului retrage din contract.
  7. Vânzătorul va rambursa plata utilizând aceleași metode de plată care au fost utilizate de Cumpărătorul privilegiat în tranzacția inițială, cu excepția cazului în care Cumpărătorul privilegiat este de acord cu o soluție diferită; în fiecare caz, Cumpărătorul privilegiat nu va suporta nicio taxă în legătură cu această rambursare.
  8. În cazul în care Vânzătorul nu s-a oferit să ridice el însuși bunurile de la Cumpărătorul privilegiat, acesta poate reține rambursarea până când primește bunurile sau până când i se furnizează dovada returnării acestora, în funcție de evenimentul care are loc primul.
  9. Vânzătorul solicită ca bunurile să fie returnate la următoarea adresă: UL. KOMUNALNA 3, 37-403 PYSZNICA, POLAND imediat, și în orice caz nu mai târziu de 14 zile de la data la care Cumpărătorul privilegiat a informat Vânzătorul despre retragerea din contractul de vânzare. Termenul limită este respectat dacă Cumpărătorul privilegiat trimite înapoi bunurile înainte de expirarea perioadei de 14 zile.
  10. Cumpărătorul privilegiat suportă costurile directe de returnare a mărfii.
  11. Cumpărătorul privilegiat este răspunzător numai pentru o reducere a valorii mărfurilor rezultată din utilizarea acestora într-un alt mod decât este necesar pentru a stabili natura, caracteristicile și funcționarea bunurilor.
  12. În cazul în care bunurile, datorită naturii lor, nu pot fi returnate prin poștă obișnuită, Cumpărătorul Preferat va trebui să suporte și costurile directe de returnare a mărfurilor. Cumpărătorul privilegiat va fi informat despre valoarea estimată a acestor costuri de către Vânzător în descrierea mărfurilor din Magazin sau la plasarea comenzii.
  13. În cazul în care este necesară returnarea fondurilor pentru o tranzacție efectuată de un Cumpărător privilegiat cu un card de plată, Vânzătorul va efectua o rambursare în contul bancar alocat cardului de plată respectiv.

§ 8 EXCEPȚII DE LA DREPTUL DE RETRAGERE DIN CONTRAC

  1. Dreptul de retragere dintr-un contract încheiat la distanță, menționat la § 7 din Regulament, nu se aplică în legătură cu un contract:
    1. în cazul în care obiectul prevederii este un produs neprefabricat, fabricat conform specificațiilor Cumpărătorului privilegiat sau destinat să satisfacă nevoile individuale ale acestuia;
    2. în cazul în care obiectul serviciului îl constituie mărfuri care se strică rapid sau au un termen de valabilitate scurt;
    3. în cazul în care obiectul serviciului este bunuri livrate într-un colet sigilat care nu pot fi returnate după deschiderea coletului din motive de protecție a sănătății sau de igienă, dacă coletul a fost deschis după livrare;
    4. în cazul în care obiectul prevederii sunt bunuri care după livrare, datorită naturii lor, sunt inseparabile legate de alte lucruri;
    5. în cazul în care obiectul prevederii sunt înregistrări audio sau vizuale sau programe de calculator furnizate într-un ambalaj sigilat, dacă coletul a fost deschis după livrare;
    6. pentru furnizarea de ziare, periodice sau reviste, cu excepția contractelor de abonament;
    7. în care prețul sau remunerația depinde de fluctuațiile de pe piața financiară asupra cărora Vânzătorul nu deține control și care pot apărea înainte de expirarea termenului de retragere din contract.

§ 9 PLÂNGERI

I DISPOZIȚII GENERALE

  1. Vânzătorul este răspunzător față de Cumpărătorul privilegiat pentru conformitatea executării cu contractul, așa cum este prevăzut de dispozițiile legale general aplicabile, în special prevederile Legii privind drepturile consumatorilor.
  2. Vânzătorul solicită ca reclamațiile (inclusiv cele privind funcționarea Magazinului) să fie depuse la adresa poștală sau de e-mail indicată în § 2 din Regulament.
  3. Dacă un produs este acoperit de garanție, informațiile despre acesta și termenii acestuia sunt disponibile în Magazin.
  4. Vânzătorul va răspunde reclamației în termen de 14 zile de la primirea acesteia.

II. CUMPĂRĂTORI PRIVILEGIAȚI

  1. Bunuri
    1. În cazul neconformității bunurilor cu contractul, Cumpărătorul privilegiat are opțiunea de a-și exercita drepturile specificate în capitolul 5a din Legea privind drepturile consumatorilor.
    2. Vânzătorul este răspunzător pentru orice neconformitate a mărfurilor cu contractul care există la momentul livrării și care este dezvăluită în termen de doi ani de la acel moment, cu excepția cazului în care data de expirare a mărfurilor, stabilită de către Vânzător, predecesorii săi legali sau persoanele care acționează în numele acestora, este mai lungă.
    3. În conformitate cu prevederile Legii privind drepturile consumatorilor, în cazul nerespectării contractului, Cumpărătorul privilegiat poate solicita:
      1. schimb de bunuri,
      2. repararea mărfurilor.
    4. În plus, cumpărătorul privilegiat poate depune o declarație de:
      1. reducere de preț,
      2. retragerea din contract
      într-o situație în care:
      • Vânzătorul a refuzat să aducă bunurile în conformitate cu contractul în conformitate cu art. 43d secțiunea 2 Legea privind drepturile consumatorilor;
      • Vânzătorul nu a adus bunurile în conformitate cu contractul în conformitate cu art. 43d secțiunea 4-6 din Legea privind drepturile consumatorilor;
      • lipsa de conformitate a bunurilor cu contractul persistă în ciuda faptului că Vânzătorul a încercat să aducă bunurile în conformitate cu contractul;
      • lipsa de conformitate a bunurilor cu contractul este atât de semnificativă încât justifică o reducere de preț sau retragere din contract fără utilizarea prealabilă a măsurilor de protecție prevăzute la art. 43d din Legea drepturilor consumatorilor;
      • din declarația vânzătorului sau din circumstanțe rezultă clar că acesta nu va aduce bunurile în conformitate cu contractul într-un timp rezonabil sau fără inconveniente excesive pentru Cumpărătorul privilegiat.
    5. În cazul bunurilor supuse reparației sau înlocuirii, Cumpărătorul privilegiat trebuie să pună bunurile la dispoziția Vânzătorului. Vânzătorul colectează bunurile de la Cumpărătorul privilegiat pe cheltuiala sa.
    6. Un cumpărător privilegiat nu se poate retrage din contract dacă lipsa de conformitate a bunurilor cu contractul este nesemnificativă.
    7. În cazul retragerii din contractul la care se face referire în această secțiune (referitor la bunuri), Cumpărătorul privilegiat va returna imediat bunurile Vânzătorului, pe cheltuiala Vânzătorului, la adresa UL. KOMUNALNA 3, 37-403 PYSZNICA, POLAND . Vânzătorul va rambursa prețul Cumpărătorului Privilegiat de îndată, nu mai târziu de 14 zile de la data primirii bunurilor sau a dovezii returnării acestora.
    8. Vânzătorul va returna Cumpărătorului Privilegiat sumele datorate ca urmare a exercitării dreptului de reducere a prețului imediat, nu mai târziu de 14 zile de la data primirii declarației Cumpărătorului Privilegiat privind reducerea prețului.
  2. Metode extrajudiciare de tratare a plângerilor și de urmărire a reclamațiilor
    1. Vânzătorul informează Consumatorul cu privire la posibilitatea de a utiliza metode extrajudiciare de soluționare a reclamațiilor și de urmărire a reclamațiilor. Regulile de acces la aceste proceduri sunt disponibile la birourile sau pe site-urile entităților autorizate să asigure soluționarea extrajudiciară a litigiilor. Consumatorul poate beneficia, printre altele, de: Cu:
      • asistență din partea Centrului European al Consumatorului relevant din partea Rețelei Centrelor Europene pentru Consumatori. Centrele oferă informații despre drepturile consumatorilor și ajută la soluționarea litigiilor în cazul achizițiilor transfrontaliere. Asistența din partea centrelor europene pentru consumatori este în general gratuită. Lista centrelor pentru consumatori adecvate pentru o anumită țară este disponibilă la: https://konsument.gov.pl/eck-w-europie/
      • platforma online ODR (Online Dispute Resolution) oferită de Comisia Europeană, disponibilă la: https://ec.europa.eu/consumers/odr
        - deși posibilitatea de a depune reclamații prin intermediul platformei ODR expiră la 20 martie 2025.
      În plus, în Republica Polonia puteți utiliza următoarele forme de sprijin:
      • medierea efectuată de Inspectoratul Provincial de Inspecție Comerț competent, căruia i se adresează cererea de mediere. De regulă, procedurile sunt gratuite. Lista inspectoratelor poate fi găsită aici: https://uokik.gov.pl/kontakt-inspekcja-handlowa
      • asistența instanței permanente de arbitraj de consum competentă care funcționează la Inspectoratul Provincial de Inspecție în Comerț, la care ar trebui să se depună o cerere de examinare a cazului în fața unei instanțe de arbitraj. De regulă, procedurile sunt gratuite. Lista inspectoratelor este disponibilă la: https://uokik.gov.pl/kontakt-inspekcja-handlowa
    2. Prevederea anterioară are caracter informativ și nu constituie o obligație pentru Vânzător de a utiliza mijloace extrajudiciare de soluționare a litigiilor.
    3. Utilizarea metodelor extrajudiciare de tratare a reclamațiilor și de urmărire a reclamațiilor este voluntară atât pentru Vânzător, cât și pentru Consumator.
    4. Consumatorul poate folosi suplimentar asistența gratuită a ombudsmanului municipal sau raional pentru consumatori.

III CUMPĂRĂTORI ALȚI DECÂT CUMPĂRĂTORII PRIVILEGIAȚI

  1. În cazul unui defect al bunurilor, un Cumpărător, altul decât un Cumpărător privilegiat, are posibilitatea de a face o reclamație cu privire la bunurile defecte pe baza garanției reglementate de Codul civil.
  2. Pentru un Cumpărător, altul decât Cumpărătorul privilegiat, Vânzătorul este răspunzător în temeiul garanției dacă un defect fizic este descoperit înainte de expirarea a doi ani de la data livrării bunurilor către Cumpărător.
  3. În conformitate cu Codul civil, un cumpărător care este un întreprinzător, altul decât un întreprinzător privilegiat, își pierde drepturile de garanție dacă nu a examinat bunurile la momentul și în modul obișnuit pentru bunurile de acest tip și nu a notificat prompt Vânzătorul despre defectul și în cazul în care defectul a fost descoperit doar mai târziu - dacă nu a notificat vânzătorul imediat după descoperirea acestuia. Pentru a respecta termenul de mai sus, este suficient să trimiteți notificarea defectului înainte de expirarea acestuia.
  4. Atunci când face uz de garanție, un Cumpărător, altul decât un Cumpărător privilegiat, poate, în condițiile prevăzute în Codul civil:
    1. depuneți o declarație de reducere a prețului,
    2. în cazul unui defect semnificativ - depuneți o declarație de retragere din contract,
    3. cere schimbul bunurilor cu cele lipsite de defecte,
    4. cere eliminarea defectului.
  5. În cazul în care se dovedește că pentru a lua în considerare reclamația este necesară livrarea bunurilor defecte către Vânzător, Cumpărătorul, altul decât Cumpărătorul privilegiat, este obligat să livreze acest bun la adresa UL. KOMUNALNA 3, 37-403 PYSZNICA, POLAND

§ 10 DATE PERSONALE

  1. Administratorul datelor personale furnizate de Cumpărător la utilizarea Magazinului este Vânzătorul. Informații detaliate privind prelucrarea datelor cu caracter personal de către Vânzător – inclusiv alte scopuri și motive pentru prelucrarea datelor, precum și destinatarii datelor – pot fi găsite în politica de confidențialitate disponibilă în Magazin – datorită principiului transparenței, inclus în regulamentul general al Parlamentului European și al Consiliului (UE) privind protecția datelor – „ GDPR ”.
  2. Scopul prelucrării datelor Cumpărătorului de către Vânzător, furnizate de Cumpărător în legătură cu achizițiile din Magazin, este de a onora comenzile. Baza pentru prelucrarea datelor cu caracter personal în acest caz este:
    • contractul sau acțiunile întreprinse la cererea Cumpărătorului, care vizează încheierea acestuia (articolul 6, alineatul 1, litera b din GDPR),
    • obligația legală care revine Vânzătorului, în special referitoare la contabilitate și siguranța produselor (articolul 6, alineatul 1, litera c din GDPR) și
    • interesul legitim al Vânzătorului constând în prelucrarea datelor în scopul determinării, urmăririi sau apărării unor eventuale revendicări (articolul 6, alineatul 1, litera f din GDPR).
  3. Furnizarea datelor de către Cumpărător este voluntară, dar în același timp necesară încheierii contractului. Nefurnizarea datelor va face imposibilă încheierea unui contract în Magazin.
  4. Datele Cumpărătorului furnizate în legătură cu achizițiile din Magazin vor fi prelucrate până la:
    1. contractul încheiat între Cumpărător și Vânzător își va înceta valabilitatea;
    2. Vânzătorul nu va mai avea obligația legală de a prelucra datele Cumpărătorului;
    3. posibilitatea de a urmări pretenții de către Cumpărător sau Vânzător legate de contractul încheiat de Magazin va înceta;
    4. opoziția Cumpărătorului la prelucrarea datelor sale personale va fi acceptată - dacă baza pentru prelucrarea datelor a fost interesul legitim al Vânzătorului
    – în funcție de ceea ce se aplică într-un caz dat.
  5. Cumpărătorul are dreptul de a solicita:
    1. acces la datele dumneavoastră personale,
    2. corecturile lor,
    3. îndepărtare,
    4. restricții de prelucrare,
    5. transferul datelor către un alt administrator
      precum și dreptul de a:
    6. a se opune în orice moment prelucrării datelor din motive legate de situația specifică a Cumpărătorului - la prelucrarea datelor cu caracter personal care îl privesc, în baza art. 6 alin.1 lit. f GDPR (adică cu privire la interesele justificate din punct de vedere legal urmărite de Vânzător).
  6. Pentru a-și exercita drepturile, Cumpărătorul trebuie să contacteze Vânzătorul folosind detaliile de la § 2 din Regulament.
  7. În cazul în care Cumpărătorul consideră că datele sale sunt prelucrate ilegal, Cumpărătorul poate depune o plângere la autoritatea responsabilă cu protecția datelor cu caracter personal. În Polonia, acesta este președintele Oficiului pentru Protecția Datelor cu Caracter Personal.

§ 11 DECLARAȚII DE RESPONSABILITATE

  1. Cumpărătorului îi este interzis să furnizeze conținut de natură ilegală.
  2. Fiecare comandă plasată în Magazin constituie un acord separat și necesită acceptarea separată a Regulamentelor. Contractul se incheie pentru timpul si in scopul indeplinirii comenzii.
  3. Toate acordurile încheiate pe baza prezentelor Regulamente sunt supuse prevederilor legislației poloneze, sub rezerva paragrafului 1. 4.
  4. Alegerea legii poloneze pentru contractele încheiate pe baza Regulamentelor cu Consumatorul nu renunță și nu limitează drepturile acelui Cumpărător, la care acesta are dreptul în temeiul dispozițiilor imperative ale legii, care sunt aplicabile Consumatorului în situațiile în care nu există nicio alegere a legii. Aceasta înseamnă în special că, dacă dispozițiile naționale aplicabile unui anumit Consumator prevăd o protecție mai largă decât cea care rezultă din prezentele Regulamente sau din legislația poloneză, se va aplica această protecție mai largă.
  5. Acordurile încheiate în conformitate cu regulamentele sunt încheiate în limba poloneză.
  6. In cazul unui potential litigiu cu un Cumparator care nu este Cumparator privilegiat, legat de un acord incheiat prin intermediul Magazinului, instanta competenta va fi instanta competenta asupra sediului Vanzatorului.