TERMENI ŞI CONDIŢII

Regulamentul care stabilește, printre altele, regulile de încheiere a contractelor prin intermediul Magazinului și conține cele mai importante informații despre Vânzător, Magazin și drepturile Consumatorului.

CUPRINS
§ 1 Definiții
§ 2 Contact cu Vânzătorul
§ 3 Cerințe tehnice
§ 4 Cumpărături în Magazin
§ 5 Plăți
§ 6 Executarea comenzii
§ 7 Dreptul de retragere din contract
§ 8 Excepții de la dreptul de retragere din contract
§ 9 Reclamații
§ 10 Date cu caracter personal
§ 11 Rezerve
Anexa nr. 1: Model de formular de retragere din contract

§ 1 DEFINIȚII

Zile lucrătoare – zile de luni până vineri, cu excepția sărbătorilor legale în Polonia.
Cod civil – legea poloneză din 23 aprilie 1964 – Codul civil.
Consumator – Cumpărător persoană fizică, care cumpără în Magazin sau întreprinde acțiuni în vederea efectuării unei achiziții, fără legătură directă cu activitatea sa economică sau profesională.
Cont – serviciu digital în sensul Legii privind drepturile consumatorului, reglementat printr-un regulament separat, prin care Cumpărătorul poate utiliza gratuit funcții suplimentare în Magazin.
Cumpărător – orice entitate care cumpără în Magazin sau întreprinde acțiuni în vederea efectuării unei achiziții.
Cumpărător privilegiat – Consumator sau Antreprenor privilegiat.
Antreprenor privilegiat – Cumpărător persoană fizică ce încheie sau intenționează să încheie cu Vânzătorul un contract în baza prezentului Regulament, direct legat de activitatea sa economică, dar care nu are pentru acesta caracter profesional.
Regulament – prezentul regulament.
Magazin – magazinul online TORTLI, administrat de Vânzător la adresa https://tortli.ro.
Vânzător – PSM GROUP SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ cu sediul la adresa UL. KOMUNALNA 3, 37-403 PYSZNICA, înscrisă în Registrul Comerțului din cadrul Registrului Național Judiciar ținut de SAD REJONOWY W LUBLINIE sub nr. KRS 0000913869, NIP 7123422334, REGON 389549670, capital social 210000,00 PLN.
Legea privind drepturile consumatorului – legea poloneză din 30 mai 2014 privind drepturile consumatorului.

§ 2 CONTACT CU VÂNZĂTORUL

  1. Adresă poștală: UL. KOMUNALNA 3, 37-403 PYSZNICA
  2. Adresă de e-mail: shop@tortli.ro

§ 3 CERINȚE TEHNICE

  1. Pentru funcționarea corectă a Magazinului sunt necesare:
    • un dispozitiv cu acces la Internet,
    • un browser web care acceptă JavaScript și fișiere cookies.
  2. Pentru a plasa o comandă în Magazin, pe lângă cerințele indicate la alin. 1, este necesar un cont de e-mail activ.

§ 4 CUMPĂRĂTURI ÎN MAGAZIN

  1. Prețurile produselor afișate în Magazin sunt prețuri finale pentru produse.
  2. Vânzătorul atrage atenția că prețul total al comenzii este format din prețul produselor și, dacă este cazul, costurile de livrare a bunurilor indicate în Magazin. Livrarea este gratuită pentru comenzile de la 200 RON.
  3. Produsul ales pentru cumpărare trebuie adăugat în coșul de cumpărături din Magazin.
  4. Apoi, Cumpărătorul alege metoda de livrare a bunurilor și modalitatea de plată pentru comandă dintre opțiunile disponibile în Magazin și introduce datele necesare pentru realizarea comenzii.
  5. Comanda se plasează în momentul confirmării conținutului acesteia de către Cumpărător și acceptării Regulamentului.
  6. Plasarea comenzii este echivalentă cu încheierea unui contract între Cumpărător și Vânzător.
  7. Cumpărătorul se poate înregistra în Magazin, adică își poate crea un Cont, sau poate efectua cumpărături fără înregistrare, introducându-și datele la fiecare comandă.

§ 5 PLĂȚI

  1. În Magazin sunt disponibile următoarele metode de plată:
    1. transfer bancar obișnuit în contul Vânzătorului;
    2. cu cardul de plată:
      • Visa
      • Visa Electron
      • MasterCard
      • MasterCard Electronic
      • Maestro
    3. prin intermediul unei platforme de plată:
      • eCard
      • PayPal
      • PayU
      • Stripe
      • Blik
    4. ramburs, adică plata cu cardul la momentul livrării bunurilor către Cumpărător;
  2. În cazul în care Cumpărătorul alege plata în avans, comanda trebuie plătită în termen de 1 Zi lucrătoare de la plasarea acesteia.
  3. Prin efectuarea de cumpărături în Magazin, Cumpărătorul acceptă utilizarea de către Vânzător a facturilor electronice. Cumpărătorul are dreptul să își retragă acceptul.

§ 6 EXECUTAREA COMENZII

  1. Termenul standard de executare a comenzii, fără garanția expedierii, este de până la 3 zile lucrătoare. (dacă termenul de executare este mai lung, vă rugăm să contactați Magazinul prin e-mail la adresa shop@tortli.ro)
  2. În cazul în care Cumpărătorul a ales plata în avans, Vânzătorul va începe executarea comenzii după înregistrarea plății.
  3. În situația în care, în cadrul unei singure comenzi, Cumpărătorul achiziționează produse cu termene de executare diferite, comanda va fi executată în termenul corespunzător produsului cu cel mai lung termen de executare.
  4. Bunurile sunt livrate numai pe teritoriul României.
  5. În Magazin sunt disponibile următoarele metode de livrare:
    1. prin intermediul unei firme de curierat, la adresa indicată de Cumpărător;
    2. la un locker automat de colete;
    3. la un punct de ridicare;
    4. pe cale electronică, la adresa de e-mail indicată de Cumpărător în timpul plasării comenzii – în cazul conținutului digital.

§ 7 DREPTUL DE RETRAGERE DIN CONTRACT

  1. Cumpărătorul privilegiat are dreptul să se retragă din contractul încheiat cu Vânzătorul prin intermediul Magazinului, sub rezerva § 8 din Regulament, în termen de 14 zile, fără a fi nevoit să motiveze decizia.
  2. Termenul de retragere din contract expiră după 14 zile de la data:
    1. la care Cumpărătorul privilegiat sau o terță persoană, alta decât transportatorul și indicată de Cumpărătorul privilegiat, intră în posesia bunurilor;
    2. la care Cumpărătorul privilegiat sau o terță persoană, alta decât transportatorul și indicată de Cumpărătorul privilegiat, intră în posesia ultimului bun, lot sau părți – în cazul unui contract privind transferul dreptului de proprietate asupra mai multor bunuri care sunt livrate separat, pe loturi sau pe părți.
  3. Pentru a-și exercita dreptul de retragere din contract, Cumpărătorul privilegiat trebuie să informeze Vânzătorul, utilizând datele de contact indicate la § 2 din Regulament, cu privire la decizia sa de a se retrage din contract, printr-o declarație neechivocă (de exemplu, o scrisoare trimisă prin poștă sau e-mail).
  4. Cumpărătorul privilegiat poate folosi modelul de formular de retragere din contract anexat la finalul Regulamentului, însă nu este obligat să o facă.
  5. Pentru a respecta termenul de retragere din contract este suficient ca Cumpărătorul privilegiat să trimită comunicarea privind exercitarea dreptului de retragere înainte de expirarea termenului de retragere.

    CONSECINȚELE RETRAGERII DIN CONTRACT
  6. În cazul retragerii din contract, Vânzătorul rambursează Cumpărătorului privilegiat toate sumele încasate de la acesta, inclusiv costurile livrării bunurilor (cu excepția costurilor suplimentare rezultate din alegerea de către Cumpărătorul privilegiat a unui alt tip de livrare decât cel mai ieftin tip de livrare standard oferit de Vânzător), fără întârzieri nejustificate și, în orice caz, nu mai târziu de 14 zile de la data la care Vânzătorul a fost informat despre decizia Cumpărătorului privilegiat de a-și exercita dreptul de retragere din contract.
  7. Vânzătorul va efectua rambursarea folosind aceeași modalitate de plată ca cea utilizată de Cumpărătorul privilegiat pentru tranzacția inițială, cu excepția cazului în care Cumpărătorul privilegiat a convenit în mod expres asupra unei alte modalități; în orice caz, Cumpărătorul privilegiat nu va suporta niciun comision ca urmare a rambursării.
  8. Dacă Vânzătorul nu s-a oferit să preia el însuși bunurile de la Cumpărătorul privilegiat, acesta poate amâna rambursarea până la data la care primește bunurile înapoi sau până la prezentarea dovezii că bunurile au fost trimise înapoi, luându-se în considerare data cea mai apropiată.
  9. Vânzătorul solicită returnarea bunurilor la adresa: UL. KOMUNALNA 3, 37-403 PYSZNICA fără întârzieri nejustificate și, în orice caz, nu mai târziu de 14 zile de la data la care Cumpărătorul privilegiat a informat Vânzătorul cu privire la retragerea din contractul de vânzare. Termenul este considerat respectat dacă Cumpărătorul privilegiat trimite bunurile înapoi înainte de expirarea termenului de 14 zile.
  10. Cumpărătorul privilegiat suportă costurile directe legate de returnarea bunurilor.
  11. Cumpărătorul privilegiat este responsabil doar pentru diminuarea valorii bunurilor rezultată din manipularea acestora, alta decât cea necesară pentru stabilirea naturii, caracteristicilor și funcționării bunurilor.
  12. Dacă bunurile, prin natura lor, nu pot fi returnate prin poștă în mod obișnuit, Cumpărătorul privilegiat va suporta, de asemenea, costurile directe de returnare a bunurilor. Vânzătorul va informa Cumpărătorul privilegiat cu privire la estimarea acestor costuri în descrierea bunurilor din Magazin sau în timpul plasării comenzii.
  13. În cazul în care este necesară rambursarea sumelor plătite pentru o tranzacție efectuată de Cumpărătorul privilegiat cu un card de plată, Vânzătorul va efectua rambursarea în contul bancar asociat cardului respectiv.

§ 8 EXCEPȚII DE LA DREPTUL DE RETRAGERE DIN CONTRACT

  1. Dreptul de retragere din contractul încheiat la distanță, menționat la § 7 din Regulament, nu se aplică în cazul unui contract:
    1. al cărui obiect îl reprezintă bunuri neprefabricate, produse conform specificațiilor Cumpărătorului privilegiat sau personalizate în mod clar pentru acesta;
    2. al cărui obiect îl reprezintă bunuri susceptibile de a se deteriora sau a expira rapid;
    3. al cărui obiect îl reprezintă bunuri sigilate care nu pot fi returnate din motive de protecție a sănătății sau din motive de igienă și care au fost desigilate după livrare;
    4. al cărui obiect îl reprezintă bunuri care, după livrare, având în vedere natura lor, sunt inseparabil amestecate cu alte bunuri;
    5. al cărui obiect îl reprezintă înregistrări audio sau video ori programe informatice furnizate în ambalaje sigilate, care au fost desigilate după livrare;
    6. privind furnizarea de ziare, periodice sau reviste, cu excepția contractului de abonament;
    7. în care prețul sau remunerația depinde de fluctuațiile de pe piața financiară pe care Vânzătorul nu le poate controla și care pot avea loc înainte de expirarea termenului de retragere.

§ 9 RECLAMAȚII

I. DISPOZIȚII GENERALE

  1. Vânzătorul este răspunzător față de Cumpărătorul privilegiat pentru conformitatea prestației cu contractul, în conformitate cu prevederile legale aplicabile, în special cu dispozițiile Legii privind drepturile consumatorului.
  2. Vânzătorul solicită transmiterea reclamațiilor (inclusiv a celor privind funcționarea Magazinului) la adresa poștală sau electronică indicată la § 2 din Regulament.
  3. Dacă pentru produs a fost acordată o garanție, informațiile privind aceasta, precum și condițiile sale, sunt disponibile în Magazin.
  4. Vânzătorul va răspunde la reclamație în termen de 14 zile de la data primirii acesteia.

II. CUMPĂRĂTORI PRIVILEGIAȚI

  1. Bunuri
    1. În cazul neconformității bunurilor cu contractul, Cumpărătorul privilegiat poate utiliza drepturile prevăzute în capitolul 5a din Legea privind drepturile consumatorului.
    2. Vânzătorul este răspunzător pentru neconformitatea bunurilor cu contractul existentă la momentul livrării și care apare în termen de doi ani de la acest moment, cu excepția cazului în care termenul de valabilitate al bunurilor, stabilit de Vânzător, predecesorii săi legali sau persoanele care acționează în numele lor, este mai lung.
    3. În baza dispozițiilor Legii privind drepturile consumatorului, în cazul neconformității cu contractul, Cumpărătorul privilegiat poate solicita:
      1. înlocuirea bunurilor,
      2. repararea bunurilor.
    4. În plus, Cumpărătorul privilegiat poate formula o declarație de:
      1. reducere a prețului,
      2. reziliere a contractului,
      în situația în care:
      • Vânzătorul a refuzat să aducă bunurile în conformitate cu contractul, în conformitate cu art. 43d alin. 2 din Legea privind drepturile consumatorului;
      • Vânzătorul nu a adus bunurile în conformitate cu contractul în conformitate cu art. 43d alin. 4–6 din Legea privind drepturile consumatorului;
      • neconformitatea bunurilor cu contractul persistă, deși Vânzătorul a încercat să aducă bunurile în conformitate cu contractul;
      • neconformitatea bunurilor cu contractul este atât de semnificativă încât justifică reducerea prețului sau rezilierea contractului fără utilizarea prealabilă a măsurilor de protecție prevăzute la art. 43d din Legea privind drepturile consumatorului;
      • din declarația Vânzătorului sau din circumstanțe rezultă în mod clar că acesta nu va aduce bunurile în conformitate cu contractul într-un termen rezonabil sau fără inconveniente semnificative pentru Cumpărătorul privilegiat.
    5. În cazul bunurilor care trebuie reparate sau înlocuite, Cumpărătorul privilegiat trebuie să pună bunurile la dispoziția Vânzătorului. Vânzătorul va prelua bunurile de la Cumpărătorul privilegiat pe cheltuiala sa.
    6. Cumpărătorul privilegiat nu poate rezilia contractul dacă neconformitatea bunurilor cu contractul este nesemnificativă.
    7. În cazul rezilierii contractului menționată în prezenta secțiune (referitoare la bunuri), Cumpărătorul privilegiat va returna bunurile Vânzătorului, fără întârzieri nejustificate, pe cheltuiala acestuia, la adresa UL. KOMUNALNA 3, 37-403 PYSZNICA. Vânzătorul va rambursa Cumpărătorului privilegiat prețul fără întârzieri nejustificate, nu mai târziu de 14 zile de la data primirii bunurilor sau a dovezii returnării acestora.
    8. Vânzătorul va rambursa Cumpărătorului privilegiat sumele datorate ca urmare a exercitării dreptului de reducere a prețului fără întârzieri nejustificate, nu mai târziu de 14 zile de la data primirii declarației Cumpărătorului privilegiat privind reducerea prețului.
  2. Căi extrajudiciare de soluționare a reclamațiilor și de exercitare a drepturilor
    1. Vânzătorul informează Consumatorul cu privire la posibilitatea utilizării căilor extrajudiciare de soluționare a reclamațiilor și de exercitare a drepturilor. Regulile de acces la aceste proceduri sunt disponibile la sediile sau pe site-urile entităților autorizate să soluționeze litigiile pe cale extrajudiciară. Consumatorul poate utiliza, printre altele:
      • ajutorul unui Centru European al Consumatorilor din rețeaua Centrelor Europene ale Consumatorilor. Centrele oferă informații privind drepturile consumatorilor și ajută la soluționarea litigiilor în cazul achizițiilor transfrontaliere. Asistența Centrelor Europene ale Consumatorilor este, în principiu, gratuită. Lista centrelor relevante pentru fiecare stat se găsește la adresa: https://konsument.gov.pl/eck-w-europie/
      • platforma online ODR (Online Dispute Resolution) pusă la dispoziție de Comisia Europeană, disponibilă la adresa: https://ec.europa.eu/consumers/odr
        - posibilitatea depunerii plângerilor prin intermediul platformei ODR încetează la 20 martie 2025.
      În plus, pe teritoriul Republicii Polone se pot utiliza următoarele forme de sprijin:
      • medierea furnizată de Inspectoratul Voievodal de Inspecție Comercială competent teritorial, la care se poate depune o cerere de mediere. Procedura este, în principiu, gratuită. Lista inspectoratelor este disponibilă aici: https://uokik.gov.pl/kontakt-inspekcja-handlowa
      • ajutorul unui tribunal arbitral permanent pentru consumatori, competent teritorial, care funcționează pe lângă Inspectoratul Voievodal de Inspecție Comercială, la care se poate depune o cerere de soluționare a litigiului de către tribunalul arbitral. Procedura este, în principiu, gratuită. Lista inspectoratelor este disponibilă la adresa: https://uokik.gov.pl/kontakt-inspekcja-handlowa
    2. Prevederea anterioară are caracter informativ și nu reprezintă o obligație a Vânzătorului de a utiliza căile extrajudiciare de soluționare a litigiilor.
    3. Utilizarea căilor extrajudiciare de soluționare a reclamațiilor și de exercitare a drepturilor este voluntară atât pentru Vânzător, cât și pentru Consumator.
    4. Consumatorul poate, de asemenea, utiliza asistența gratuită a unui avocat al consumatorilor la nivel local sau județean.

III. CUMPĂRĂTORI ALȚII DECÂT CUMPĂRĂTORII PRIVILEGIAȚI

  1. În cazul unui defect al bunurilor, Cumpărătorul, altul decât Cumpărătorul privilegiat, poate formula o reclamație privind bunul defect în baza răspunderii pentru vicii, reglementată de Codul civil.
  2. În raport cu Cumpărătorul, altul decât Cumpărătorul privilegiat, Vânzătorul este răspunzător pentru un defect material al bunurilor dacă acesta este constatat înainte de expirarea a doi ani de la data predării bunurilor către Cumpărător.
  3. În conformitate cu Codul civil, Cumpărătorul care este antreprenor, altul decât Antreprenorul privilegiat, își pierde drepturile din răspunderea pentru vicii dacă nu examinează bunul în timpul și în modul obișnuit pentru bunuri de acest tip și nu informează fără întârziere nejustificată Vânzătorul despre defect, iar dacă defectul apare ulterior – dacă nu informează Vânzătorul fără întârziere nejustificată după descoperirea acestuia. Pentru respectarea termenului este suficientă trimiterea notificării privind defectul înainte de expirarea acestuia.
  4. În cazul utilizării răspunderii pentru vicii, Cumpărătorul, altul decât Cumpărătorul privilegiat, poate, în condițiile prevăzute de Codul civil, să:
    1. formuleze o declarație de reducere a prețului,
    2. în cazul unui defect semnificativ – să formuleze o declarație de reziliere a contractului,
    3. solicite înlocuirea bunului cu unul lipsit de defecte,
    4. solicite înlăturarea defectului.
  5. Dacă se dovedește că, pentru soluționarea reclamației, este necesară livrarea bunului defect la Vânzător, Cumpărătorul, altul decât Cumpărătorul privilegiat, este obligat să livreze bunul la adresa UL. KOMUNALNA 3, 37-403 PYSZNICA

§ 10 DATE CU CARACTER PERSONAL

  1. Operatorul datelor cu caracter personal furnizate de Cumpărător în timpul utilizării Magazinului este Vânzătorul. Informații detaliate privind prelucrarea datelor cu caracter personal de către Vânzător – inclusiv scopurile și temeiurile juridice ale prelucrării, precum și destinatarii datelor – se găsesc în politica de confidențialitate disponibilă în Magazin – în conformitate cu principiul transparenței prevăzut de Regulamentul general (UE) privind protecția datelor – „GDPR
  2. Scopul prelucrării datelor Cumpărătorului de către Vânzător, furnizate de Cumpărător în legătură cu achizițiile din Magazin, este executarea comenzilor. Temeiul juridic al prelucrării datelor cu caracter personal este, în acest caz:
    • contractul sau acțiunile întreprinse la cererea Cumpărătorului în vederea încheierii acestuia (art. 6 alin. 1 lit. b GDPR),
    • obligația legală care revine Vânzătorului, în special în ceea ce privește contabilitatea și siguranța produselor (art. 6 alin. 1 lit. c GDPR) și
    • interesul legitim al Vânzătorului, constând în prelucrarea datelor în scopul stabilirii, exercitării sau apărării eventualelor pretenții (art. 6 alin. 1 lit. f GDPR).
  3. Furnizarea datelor de către Cumpărător este voluntară, dar necesară pentru încheierea contractului. Neprezentarea datelor face imposibilă încheierea contractului în Magazin.
  4. Datele Cumpărătorului furnizate în legătură cu achizițiile din Magazin vor fi prelucrate până la momentul în care:
    1. contractul încheiat între Cumpărător și Vânzător încetează să mai fie valabil;
    2. obligația legală a Vânzătorului privind prelucrarea datelor Cumpărătorului încetează;
    3. încetează posibilitatea formulării de pretenții de către Cumpărător sau Vânzător în legătură cu contractul încheiat prin intermediul Magazinului;
    4. este acceptată opoziția Cumpărătorului față de prelucrarea datelor sale cu caracter personal – în cazul în care temeiul prelucrării a fost interesul legitim al Vânzătorului,
    – în funcție de care situație apare ultima.
  5. Cumpărătorul are dreptul să solicite:
    1. accesul la datele sale cu caracter personal,
    2. rectificarea acestora,
    3. ștergerea acestora,
    4. limitarea prelucrării,
    5. portabilitatea datelor către un alt operator,
      precum și dreptul de:
    6. a formula, în orice moment, o opoziție față de prelucrarea datelor din motive legate de situația sa particulară, în ceea ce privește prelucrarea datelor sale cu caracter personal întemeiată pe art. 6 alin. 1 lit. f GDPR (adică pe interesele legitime urmărite de Vânzător).
  6. Pentru exercitarea drepturilor sale, Cumpărătorul trebuie să contacteze Vânzătorul utilizând datele indicate la § 2 din Regulament.
  7. În cazul în care Cumpărătorul consideră că datele sale sunt prelucrate cu încălcarea legii, acesta poate înainta o plângere autorității competente în domeniul protecției datelor cu caracter personal. În Polonia, această autoritate este Președintele Oficiului pentru Protecția Datelor cu Caracter Personal.

§ 11 REZERVE

  1. Este interzisă furnizarea de conținut cu caracter ilegal de către Cumpărător.
  2. Fiecare comandă plasată în Magazin constituie un contract separat și necesită acceptarea separată a Regulamentului. Contractul este încheiat pe perioada și în scopul executării comenzii.
  3. Toate contractele încheiate în baza prezentului Regulament sunt supuse legislației poloneze, sub rezerva alin. 4.
  4. Alegerea legislației poloneze pentru contractele încheiate în baza Regulamentului cu Consumatorul nu afectează și nu limitează drepturile acestuia ce decurg din prevederile imperative ale legislației aplicabile Consumatorului în situațiile în care nu se alege legea. Aceasta înseamnă, în special, că dacă prevederile naționale aplicabile Consumatorului oferă o protecție mai extinsă decât cea rezultată din prezentul Regulament sau din legislația poloneză, se aplică acea protecție mai extinsă.
  5. Contractele încheiate în baza Regulamentului sunt încheiate în limba polonă.
  6. În cazul unui eventual litigiu cu un Cumpărător care nu este Cumpărător privilegiat, legat de un contract încheiat prin intermediul Magazinului, instanța competentă va fi instanța competentă pentru sediul Vânzătorului.